18. benefiční aukce. Zúčastnit se můžete >>>zde<<<.
Shánět v dnešní době finance na dobročinné účely není úplně jednoduché. Ne každý má peníze na rozhazování, ale téměř každý má doma nějaké nevyužívané věci nebo nevhodné dárky (oblečení a šperky, které nenosí, nehodící se dekoraci nebo produkt vlastního podnikání), které může věnovat našemu spolku. My je zařadíme do aukce, ze které pak získáváme prostředky na naše aktivity. Často se tak lidé zbaví věcí, které jim doma překáží, ale někomu dalšímu se perfektně hodí nebo udělají radost a my z těchto vydražených peněz můžeme zase nějakou dobu fungovat.
Všem našim dárcům i dražitelům jsme nesmírně vděční - díky jejich aktivitě a zájmu se tu děje kolektivní dobro, které pomáhá závažnému a přehlíženému problému. Touto aktivitou se tedy každý může zapojit a téměř nic ho to nestojí. Aukce se zúčastňuje stále více lidí i firem a my to chápeme jako neustále se zvyšující povědomí a zájem o toto téma.
Pokud byste se chtěli naší aukce zúčastni jako dárci, stačí nám napsat zde s konkrétní představou o vašem zapojení nebo nápadech. My vás budem informovat o podrobnostech, podmínkách a termínech. Pokud máte firmu, která chce věnovat do aukce nějaké své produkty nebo vouchery, rádi vás zmíníme v rámci spolupracujících subjektů a propojíme vaše aktivity se světem koček.
V dnešní zrychlené a konzumní době má téměř každý náš čin nějaký dopad na planetu. Jako lidstvo jsme se dostali do fáze, kdy věci nakupujeme, aniž bychom je potřebovali a tak dále prohlubujem propast mezi námi a přírodou. Naší aukcí se snažíme dát prostor zcela opačné filozofii, kterou je trvalá udržitelnost. Ne každý nevyužívaný výrobek musí nutně skončit na skládce, takže prostřednictvím aukce dostane příležitost k opětovnému zařazení zpět do oběhu. Je na každém, aby zhodnotil, jestli věci, které pro něj již nemají využití, jsou zbytečností, na kterou se práší, odpadem na skládce nebo jsou druhotně využitelné pro někoho jiného a zda-li nemohou být zároveň zdrojem prostředků pro dobrou věc. Z pohledu Zero Waste koncepce jde o velmi záslužnou činnost, která bude do budoucna zcela nezbytná pro udržitelně fungující společnost. Vdechněme tomuto koloběhu věcí přidanou hodnotu společnými silami. Má to smysl.
K balení a posílání vydražených věcí používáme zásadně již použité krabice a balící materiál. Chceme se tak vyhnout zbytečným investicím tam, kde to není nutné a ještě tak využít materiál, který norálně využití již neměl. K balení používáme krabice a staré koncertní plakáty, které v průběhu roku skladujeme. Šetříme tak peníze i planetu!
KasPro aukce jsou již etablované a vyhlášené, probíhají celkem už 5x do roka. Díky naším benefičním aukcím se nám podařilo vysbírat nemálo peněz, které používáme zejména na provoz spolku. Snažíme se přinášet stále zajímavější akce a produkty, ze kterých si vybere opravdu každý a některé položky jsou opravdu mimořádné. Od začátku roku 2019 posouváme naši aukci do zcela nevídaného rozměru, takže je určitě na co se těšit.
Hodně lidí se nás ptá, jak se dá tak rozsáhlá aukce zorganizovat a ustát, nebo naopak co nám trvá tak dlouho vydražené věci expedovat. Pokusíme se nastínit, jak celá aukce vzniká, co jí předchází a co se děje po jejím skončení. Celá příprava je jeden živoucí organismus a nejvíce práce zabere komunikace s dárci a partnery, kdy se neustále ladí detaily, specifikace spolupráce a zasílání zboží - to se dělí na to, které fyzicky dostaneme a na to, od kterého máme pouze fotky. Fyzické zboží se fotí v několika vlnách a připravuje do excelové tabulky se všemi údaji, které jsme ke každému produktu schopni zajistit. Pokud se jedná o domluvenou spolupráci s umělci, firmami či značkami, snažíme se jim poskytnout i určitou formu propagace, takže často ještě vymýšlíme popisky a souběžně přidáváme loga partnerů na stránky. V den termínu nahrajeme do galerie fotografie, které doplňujeme o popisky, označení dárců či subjektů a graficky ladíme (což trvá také několik hodin koncentrované práce). Následují dva týdny, kdy komunikujeme s dražiteli a odpovídáme na nejrůznější dotazy, případně odstraníme položky, o které není zájem nebo nahrajeme nové. Po skončení aukce musíme projet všechny položky doplnit výherce a nejvyšší příhoz zpět do tabulky, ze které je vytvořena kontingenční tabulka, která si vše sama počítá a hllídá dílčí procesy. Pak musíme všechny výherce kontaktovat s platebními detaily a formulářem pro odeslání balíčku - některé i několikrát a často neúspěšně. Dalších několik týdnů kontrolujeme platby i adresy výherců, přičemž od prvních přijatých plateb začínáme kompletovat a balit vydražené zboží. Tahle část je rozhodně ta nejhorší, protože krom hlídání plateb a adres, člověk musí kontrolovat, které položky kdo vydražil, pak je dohledat, zabalit a poslat - všechny procesy se nacházejí v několika různých tabulkách. A to vše za předpokladu, že se jedná o předměty, které máme u sebe. Pokud jsou fyzicky u dárce, musíme mu dodatečně předat info, aby mohl vydraženou věc poslat sám. Celý tento logistický proces je opravdu šílený a přestože ho stále zdokonalujeme, nemůžeme říci, že by byl ideálně rychlý a bezproblémový. Nicméně děláme maximum a díky tolerantním fanouškům zatím vždy vše proběhlo poměrně hladce. Ptáte se, kolik taková aukce zabere hodin práce? Nikdy jsme to nepočítali, ale když do toho započteme i veškerou komunikaci, dá se předpokládát, že to bude více, než 200 hodin.
Podmínky naší aukce se nijak neliší od principu klasické aukce nebo aukcí jinde na Facebooku, což je také prostředí, kde se aukce odehrává. Tato multimediální platforma nabízí nejpřívětivější podmínky pro takovou akci, vyskytuje se na ní většina lidí, dobře se propaguje, sdílí a může se jí zúčastnit kdokoli odkudkoli. Veškerá interakce je tam dobře viditelná a také upozornění na aktivitu dražitelů zde fungují skvěle. Aukce je časově omezená a po uplynutí stanoveného času vyhrává nejvyšší příhoz. Výše jednotlivých příhozů je stanovená přímo u konkrétní položky.
Dárce - každý, kdo by chtěl do aukce něco věnovat, pošle dannou věc na naši adresu nebo vyfocenou na náš email (info@kasprocats.cz), doplněnou o nezbytné info. V případě nafoceného produktu odesílá produkt výherci přímo samotný dárce (náklady na poštu hradí sám), pokud se produkt nachází u nás, posíláme ho my. Dárce je automaticky jmenován a zveřejnen u konkrétní dražené položky, případně u nás na stránkách v partnerské sekci - pokud si vysloveně nebude přát opak. V rámci většího dosahu bychom rádi, aby dárce sdílel naši aukci mezi svými přáteli na facebooku. Jakmile to bude aktuální, dostane od nás rekapitulační email, ve kterém bude shrnuto vše: termíny, odkazy, vizuály. A taky krátký manuál, jak s informacemi zacházet, aby aukce měla co největší dosah a přínos.
Dražitel - aukce se může zúčastnit kdokoli, pouze musí respektovat pravidla, jako jsou minimální příhozy, čas konání a závaznost každého příhozu. Příhozem dražitel akceptuje podmínky a pravidla, na které je upozorněn na začátku alba s draženými věcmi. Aukce je svým způsobem symbolická, každý dražitel se jejím prostřednictvím pomáhá dobré věci. Po skončení aukce bude každý dražitel kontaktován kvůli platbě a doručovací adrese. Po uhrazení příslušné částky navýšené o náklady na poštu, bude balíček poslán na udanou adresu. Odesílání může trvat 1-3 týdny (někdy i déle) podle množství dražených položek, množství různých dražitelů a doručovacích okolností. Upozorňujeme, že vydražené předměty posíláme výhradně přes službu Zásilkovna, stanadardní poštu z hlediska časové, administrativní i finanční náročnosti bohužel nemůžeme akceptovat. Za doručení si paušálně účtujeme 100,-. Za správně vyplněné doručovací údaje zodpovídá dražitel - pokud se nám balíček vrátí, může se stát, že dražitele vyzveme k úhradě dalších nákladů na doručení zásilky. V případě, že se odeslaný balíček z jakéhokoli důvodu vrátil, bude dražitel kontaktován znovu, aby navrhnul alternativní doručení tak, aby se vrácení balíčku neopakovalo. V opačném případě vydražené předměty propadnou do další aukce bez nároku na refundaci peněz.
Pořadatel - určuje pravidla, které je nezbytné respektovat. Pořadatel (KasProCats) si vyhrazuje: